STATUT
Niepublicznego Przedszkola Językowo – Artystycznego Bajka w Muszynie
Podstawa Prawna:
- Ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).
- Konwencja o Prawach Dziecka (Dz. U. z 1991 r. Nr 120 poz. 526 z późn. zm.).
- Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017r., poz. 356)
SPIS TREŚCI:
Rozdział I : Postanowienia ogólne
Rozdział II: Cele i zadania Przedszkola
Rozdział III: Sposoby realizacji zadań Przedszkola
Rozdział IV: Organy Przedszkola i zakres ich zadań
Rozdział V: Organizacja Przedszkola
Rozdział VI: Prawa i obowiązki pracowników, rodziców i wychowanków
Rozdział VII: Sposoby pozyskiwania środków finansowych na działalność
Rozdział VIII: Postanowienia końcowe
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Przedszkole jest placówką niepubliczną.
- Przedszkole prowadzi Fundacja Rodzice Dzieciom, pełniąca funkcję Organu Prowadzącego.
- Podstawa prawna przedszkola: ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 59) oraz niniejszy Statut.
- Siedzibą Niepublicznego Przedszkola Językowo-Artystycznego Bajka jest budynek zlokalizowany w Muszynie przy ul. J. Piłsudskiego 75
- Przedszkole używa nazwy: Niepubliczne Przedszkole Językowo-Artystyczne Bajka. W dalszej treści niniejszego Statutu zwane jest „Przedszkolem”. Ustalona nazwa przedszkola używana jest w pełnym brzmieniu również na pieczątkach.
- Ilekroć w Statucie jest mowa o rodzicach należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka.
§ 2
- Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty.
Rozdział II
Cele i zadania Przedszkola
§ 3
- Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie Prawo Oświatowe oraz w przepisach wydawanych na jej podstawie, a w szczególności na podstawie programu wychowania przedszkolnego, obejmującego w szczególności:
1) wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
2) stworzenie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb i możliwości Przedszkola,
3) wspomaganie działań wychowawczych rodziców, wpływanie na integrowanie zabiegów wychowawczych i przygotowanie dzieci do nauki szkolnej,
4) wychowywanie dziecka w poszanowaniu tradycji domu rodzinnego.
- Przedszkole realizuje zadania, wynikające z celów określonych w ust. 1 § 3, w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
1) zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
2) uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
3) stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
4) rozwijanie wrażliwości moralnej,
5) kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwienie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
6) rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
7) rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
8) zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowania prozdrowotnego.
- Ponadto zgodnie z wizją Przedszkola, realizowane będą zadania artystyczne i językowe:
1) Propagowanie rozwoju artystycznego dzieci w zakresie tańca, śpiewu, teatru,
2) Pielęgnowanie tradycji polskiej,
3) Rozwijanie własnych działań twórczych,
4) Rozbudzanie ekspresji plastycznej, muzycznej i teatralnej,
5) Wzmacnianie poczucia własnej wartości;
6) Stwarzanie możliwości świadomego obcowania ze sztuką,
7) Pozawerbalne porozumiewanie się,
8) Stwarzanie warunków do działania na rzecz społeczności lokalnej,
9) Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych
zdolności twórczych,
10) Wdrażanie do odpowiedzialności i obowiązkowości,
11) Uzewnętrznienie świata własnych przeżyć i odczuć,
12) Pobudzenie sensoryczne - wielozmysłowe postrzeganie świata,
13) Kreowanie przestrzeni, poznawanie dystansu i granic,
14) Rozwój sprawności językowych umożliwiających porozumiewanie się i działanie w językach obcych,
15) Tworzenie sytuacji doskonalących umiejętności poznawcze, pamięć uczenie się słownictwa,
16) Pogłębianie wiedzy o otaczającym świecie poprzez zainteresowanie kulturą i obyczajami innych krajów,
17) Motywowanie do nauki języków obcych poprzez wzbudzanie poczucia sukcesu i akceptacji oraz bezpieczeństwa,
18) Wspieranie działań twórczych dzieci w zakresie uczenia się języka z elementami różnych technik uczenia się,
19) Rozwijanie inteligencji społecznej dziecka,
20) Podnoszenie kompetencji językowych, płynności wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa.
§ 4
- Organ Prowadzący, Dyrektor ds. pedagogicznych, oraz wszyscy pracownicy Przedszkola są zobowiązani do zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy i nauki w czasie ich pobytu w Przedszkolu, jak również podczas zajęć organizowanych poza jego terenem.
- Tygodniowy i dzienny rozkład zajęć dzieci, w którym dominującą formą jest zabawa, ustalony jest z zachowaniem higieny umysłowej przez równomierne rozłożenie zajęć dnia i tygodnia i uwzględnienie dostosowania ich do potrzeb wiekowych i rozwojowych dzieci.
Rozdział III
Sposoby realizacji zadań Przedszkola
§ 5
- Praca opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, program wychowania przedszkolnego, wybrany z zestawu programów zatwierdzonych przez MEN, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dzieci oraz koncepcję pracy przedszkola.
- Program wychowania przedszkolnego stanowi opis sposobu realizacji zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
- Program wychowania przedszkolnego zawiera:
1)szczegółowe cele edukacyjne;
2) tematykę materiału edukacyjnego;
3) wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu.
- Nauczyciel oddziału może wybrać program wychowania przedszkolnego spośród programów zarejestrowanych i dopuszczonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, opracować program samodzielnie, przy współpracy z innymi nauczycielami lub zaproponować program opracowany przez innego autora (autorów).
- Nauczyciel przedstawia Dyrektorowi ds. pedagogicznych wybrany (opracowany) program wychowania przedszkolnego.
- Dyrektor ds. pedagogicznych dopuszcza programy wychowania przedszkolnego, które z kolei tworzą zestaw programów wychowania przedszkolnego.
- Dyrektor ds. pedagogicznych jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów wychowania przedszkolnego całości podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
§ 6
- Dyrektor ds. pedagogicznych powierza każdy oddział przedszkolny opiece jednego lub dwóch nauczycieli, w zależności od czasu pracy grupy lub przyjętych dodatkowych zadań, w tym zadań specjalnych.
- Dyrektor ds. pedagogicznych zapewnia zachowanie ciągłości pracy wychowawczej przez cały okres funkcjonowania grupy.
- Nauczyciel opiekuje się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci z danej grupy do przedszkola.
§ 7
- Podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej Przedszkola to:
1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne prowadzone w grupach (w poszczególnych oddziałach);
2) dodatkowe zajęcia edukacyjne (np. język angielski, zajęcia taneczne, zajęcia plastyczne, basen);
3) zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (np. zajęcia logopedyczne);
4) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci;
5) zajęcia z religii;
6) spontaniczna działalność dzieci.
§ 8
- Przedszkole wydaje rodzicom dziecka objętego rocznym wychowaniem przedszkolnym informacje o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
- Informacje wydaje się do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej.
- Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej wydaje się na podstawie dokumentacji prowadzonych obserwacji pedagogicznych dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym.
§ 9
- W przedszkolu, po 5 godzinach przeznaczonych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, realizowane są świadczenia obejmujące zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.
- Realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach od 8:00 do 13:00.
§ 10
- Indywidualizacja pracy z wychowankiem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach polega na:
1) dostosowywaniu tempa pracy do możliwości dziecka;
2) dostosowaniu poziomu wymagań edukacyjnych do możliwości percepcyjnych, intelektualnych i fizycznych dziecka;
3) przyjęciu adekwatnych metod nauczania i sprawdzania umiejętności dziecka;
4) różnicowaniu stopnia trudności i form prac podczas zajęć.
§ 11
- W Przedszkolu organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Pomoc udzielana jest wychowankom, rodzicom i nauczycielom.
- Szczegółowe informacje dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej znajdują się w Procedurze udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu.
- Pomoc udzielana jest przez nauczycieli i specjalistów.
- Pomoc psychologiczno-pedagogicznej udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspakajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych wychowanków, wynikających:
1) ze szczególnych uzdolnień;
2) niepełnosprawności;
3) niedostosowania społecznego;
4) zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się ;
6) z zaburzeń komunikacji językowej;
7) z choroby przewlekłej;
8) z niepowodzeń edukacyjnych;
9) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
10)z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacja bytową dziecka i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
11)z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczną organizuje i nadzoruje Dyrektor ds. pedagogicznych.
- Dyrektor przedszkola może wyznaczyć osobę planującą i koordynującą udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem w formie:
1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć specjalistycznych;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.
§ 12
- Każdy rodzic ma prawo skorzystać z dobrowolnego grupowego ubezpieczenia swojego dziecka od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Przedszkole pomaga w zawieraniu w/w ubezpieczenia, przedstawiając rodzicom oferty towarzystw ubezpieczeniowych. Decyzję o wyborze ubezpieczyciela podejmuje Dyrektor ds. pedagogicznych.
Rozdział IV
Organy Przedszkola i zakres ich zadań
§ 13
- Organami Przedszkola są:
1) Organ Prowadzący,
2) Dyrektor do spraw pedagogicznych.
§ 14
- Organ Prowadzący Przedszkole kieruje całokształtem pracy Przedszkola we wszystkich sprawach związanych z jego działalnością, w tym w sprawach organizacyjnych, finansowych i kadrowych oraz reprezentuje Przedszkole na zewnątrz.
- Do podstawowych obowiązków Organu Prowadzącego Przedszkola należy:
1) zatrudnianie pracowników Przedszkola,
2) opracowywanie zakresu obowiązków (czynności) pracowników Przedszkola,
- Do podstawowych obowiązków Dyrektora do spraw pedagogicznych należy:
1) opracowywanie dokumentów programowo-organizacyjnych Przedszkola – roczny plan pracy, organizacja pracy,
2) opracowywanie planu i sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
3) prowadzenie hospitacji,
4) organizowanie szkoleń,
5) prowadzenie procedur związanych z awansem zawodowym,
6) nadzorowanie organizacji imprez przedszkolnych,
7) reprezentowanie Przedszkola w czasie nieobecności Organu Prowadzącego Przedszkole.
Rozdział V
Organizacja Przedszkola
§ 15
- Przedszkole jest placówką opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczną, zapewniającą opiekę, wychowanie i naukę dzieciom w wieku od 3 do 7 lat (dziecko z odroczeniem obowiązku szkolnego). Do Przedszkola uczęszczać może maksymalnie 65 dzieci. W szczególnych przypadkach Przedszkole przyjmuje dzieci poniżej 3 roku życia.
- Przedszkole czynne jest w godz. od 6.30-17:00
- Praca z dziećmi odbywać się będzie w trzech oddziałach.
- Maksymalna liczba dzieci w poszczególnych oddziałach wynosi 25.
§ 16
Dzienny czas pracy Przedszkola ustala Organ Prowadzący.
§ 17
- Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział dzieci w zbliżonym wieku.
- Przedszkole świadczy usługi opiekuńczo-wychowawcze przez cały rok szkolny, który obejmuje okres od dnia 1 września do dnia 31 sierpnia następnego roku.
- Przedszkole nieczynne jest w dni ustalone na początku każdego roku szkolnego przez Organ prowadzący w porozumieniu z Dyrektorem do spraw pedagogicznych oraz w dni ustawowo wolne od pracy.
§ 18
- Przedszkole zapewnia dzieciom 3 posiłki dziennie.
- Wysokość opłat za usługi świadczone przez Przedszkole ustala Organ Prowadzący w oparciu o analizę kosztów utrzymania Przedszkola i w zależności od zakresu usług.
- Opłaty za usługi świadczone przez Przedszkole obejmują następujące należności:
1) opłatę wpisowego,
2) opłatę czesnego,
3) opłatę z tytułu składki na ubezpieczenie dziecka (dobrowolne)
4) opłata jednorazowa na wyprawkę plastyczną oraz podręczniki,
5) opłaty pokrywające koszty wycieczek,
- Opłata wpisowego ma charakter jednorazowy.
- Opłatę czesnego należy uiszczać każdego miesiąca w sposób określony przez Organ Prowadzący.
- Organ Prowadzący i Dyrektor ds. pedagogicznych mogą podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola w przypadku zalegania z odpłatnością za przedszkole powyżej jednego okresu płatniczego.
§ 19
- W ramach czesnego Przedszkole organizuje zajęcia dodatkowe:
rytmika,
język angielski,
zajęcia logopedyczne,
zajęcia twórcze, zajęcia plastyczne,
zajęcia teatralne,
zajęcia muzyczno - taneczne (baletowe).
- Czas trwania zajęć dodatkowych dostosowany jest do możliwości dzieci i wynosi od 15 do 30 minut.
Rozdział VI
Prawa i obowiązki pracowników, rodziców i wychowanków Przedszkola
Nauczyciele
§ 20
- Nauczycieli zatrudnia Organ Prowadzący na podstawie umowy o pracę, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa pracy lub inną umowę cywilnoprawną.
- Warunkiem zatrudnienia na stanowisku nauczyciela w Przedszkolu jest posiadanie udokumentowanych kwalifikacji pedagogicznych do nauczania, zgodnie z określonymi przepisami prawa.
- Nauczyciel jest zobowiązany do wykonywania zadań zgodnie z zakresem obowiązków (czynności), określonym i przyznanym przez Dyrektora ds. pedagogicznych, oraz innych zadań, niż wynikające z zakresu obowiązków (czynności), jeżeli zostały polecone przez Dyrektora ds. pedagogicznych i są związane z organizacją procesu opiekuńczo –wychowawczo – dydaktycznego.
- Wynagrodzenie oraz czas pracy nauczyciela określa umowa o pracę lub inna umowa cywilnoprawna (np. zlecenia, o dzieło).
§ 21
Obowiązki i prawa nauczyciela:
- Obowiązkiem nauczyciela jest realizacja podstawy programowej, określonych przez MEN, oraz planowanie działań w oparciu o diagnozę dziecka i program nauczania, a także realizacja zadań organizacyjnych wyznaczonych w planie pracy Przedszkola, w tym w szczególności:
1) tworzenie odpowiednich warunków i sytuacji wychowawczych w celu rozwijania, wzbogacania doświadczeń, stymulowania rozwoju dziecka,
2) rozwijanie twórczej aktywności dziecka, twórczego myślenia i działania, z poszanowaniem dziecięcej skłonności do samodzielności,
3) współpraca ze specjalistami w zakresie opieki psychologiczno-pedagogicznej i zdrowotnej,
4) prowadzenie dokumentacji pedagogicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5) dbanie o powierzone mienie i sprzęt przedszkolny.
- Nauczyciel ma prawo do:
1) formułowania autorskich programów nauczania i wychowania, za zgodą Dyrektora ds. pedagogicznych,
2) decydowania o podręcznikach, środkach dydaktycznych i metodach.
- Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za:1) życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci przez cały czas ich pobytu w Przedszkolu, w tym w czasie uczestniczenia dzieci w imprezach (zabawach) organizowanych przez Przedszkole poza jego terenem, oraz za wypadki wynikające z niedopełnienia obowiązków nauczycielskich w tym zakresie.
Pracownicy niepedagogiczni
§ 22
- Pracowników niepedagogicznych zatrudnia Organ Prowadzący na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej.
- Zakres obowiązków (czynności) pracowników niepedagogicznych Przedszkola ustala i przyznaje Organ Prowadzący.
- Wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych i obsługi określa umowa o pracę lub umowa cywilnoprawna.
Przedszkolaki
Przyjęcie do Przedszkola, skreślenie z listy wychowanków
§ 23
- Przyjęcie dziecka do Przedszkola następuje na podstawie tzw. karty zgłoszenia, podpisanej przez co najmniej jednego z rodziców zgłaszanego dziecka lub osobę upoważnioną na piśmie przez co najmniej jednego z rodziców .
- Dzieci mogą być przyjmowane w ciągu całego roku szkolnego, jeżeli Przedszkole dysponuje wolnym/i miejscem/ami.
- Zasady oraz terminy przyjęcia dzieci do Przedszkola określa corocznie Organ Prowadzący.
- Dyrektor może skreślić dziecko z listy wychowanków w przypadku:
nieprzestrzegania przez rodziców statutu Przedszkola,
zatajenia przez rodziców (prawnych opiekunów) informacji o stanie zdrowia ich dziecka , lub gdy jego pobyt w placówce zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci,
braku usprawiedliwiania nieobecności,
bez podania przyczyny przez Organ Prowadzący
- Od decyzji Dyrektora przysługuje odwołanie do Organu Prowadzącego. Decyzja Organu Prowadzącego jest ostateczna.
Prawa i obowiązki przedszkolaków
§ 24
- Dziecko, według Konwencji Praw Dziecka ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego zgodnie z zasadami higieny umysłowej;
2) szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania;
3) pełnego, harmonijnego rozwoju osobowości; winno ono wzrastać w poczuciu miłości i zrozumienia;
4) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej, zaniedbania oraz do ochrony w poszanowaniu jego godności osobistej;
5) życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie wychowawczo-dydaktycznym;
6) indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa rozwoju;
7) zabawy i wyboru towarzyszy zabawy;
8) opieki i ochrony;
- Do obowiązków dziecka w szczególności należy:
1) szanowanie swoich kolegów oraz wytworów ich pracy,
2) słuchanie i reagowanie na polecenia nauczyciela,
3) przestrzeganie ustalonych zasad w grupie; okazywanie szacunku nauczycielowi oraz innym osobom,
4) szanowanie poglądów i przekonań innych osób,
5) troska o zabawki, dbałość o estetyczny wygląd pomieszczeń Przedszkola, przeznaczonych do zabaw i nauki dzieci,
6) staranność w utrzymaniu czystości i porządku na terenie Przedszkola,
7) nieoddalanie się od grupy,
8) zgłaszanie nauczycielowi wszelkich niedyspozycji.
Obowiązki rodziców
§ 25
- Formą współpracy Przedszkola z rodzicami dziecka są konsultacje i rozmowy indywidualne z Organem Prowadzącym, Dyrektorem ds. pedagogicznych lub nauczycielem dziecka.
- Dziecko powinno być przyprowadzane bezpośrednio do nauczyciela i odbierane od pracownika Przedszkola przez co najmniej jednego z rodziców lub upoważnioną przez nich pisemnie osobę, zapewniającą pełne bezpieczeństwo dziecka. Upoważniona osoba winna być pełnoletnia oraz trzeźwa, w przypadku upoważnienia niepełnoletniego rodzeństwa odpowiedzialność ponosi rodzic. Upoważnienie wystawia co najmniej jeden z rodziców dziecka na piśmie z własnoręcznym podpisem. Powinno ono zawierać:
1) wskazanie imienia i nazwiska osoby upoważnionej,
2) wskazanie dowodu tożsamości (nazwa dowodu, jego numer i ewentualnie seria bądź legitymacja szkolna w przypadku osoby niepełnoletniej), którym osoba upoważniona będzie się posługiwać podczas odbioru dziecka,
3) podpis rodzica/ów (opiekuna/ów prawnego/ych).
- Obowiązkiem rodziców jest przyprowadzenie do Przedszkola zdrowego dziecka. W przypadku istnienia wątpliwości ze strony nauczyciela przyjmującego dziecko co do stanu jego zdrowia nauczyciel ten ma prawo żądać zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka pod rygorem odmowy przyjęcia dziecka do Przedszkola.
- Powrót dziecka po nieobecności winien być poprzedzony sprawdzeniem przez rodzica, czy nie nastąpiły zmiany w bieżącej organizacji dnia danej grupy.
- W przypadku spóźnienia się rodzica/ów po odbiór dziecka do Przedszkola po godzinach przysługuje dodatkowa opłata w wysokości 20 zł. za każde pół godziny spóźnienia. Opłata z tego tytułu dokonywana jest bezpośrednio do wychowawcy.
- Rodzice mają obowiązek uczestniczenia w zebraniach organizowanych przez placówkę oraz śledzenia bieżących informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców.
Prawa rodziców
§ 26
- Rodzice mają prawo do:
1) znajomości programu nauczania przedszkolnego w danej grupie wiekowej,
2) uzyskiwania informacji o postępach edukacyjnych dziecka,
3) udziału w zajęciach otwartych, organizowanych przez Przedszkole.
Rozdział VII
Sposoby pozyskiwania środków finansowych na działalność Przedszkola
§ 27
- Na fundusz Przedszkola składają się:
1) wpływy uzyskiwane z opłat dokonywanych przez rodziców,
2) wpisowe,
3) środki przeznaczone na działalność Przedszkola przez Organ Prowadzący,
4) dotacje z budżetu gminy
5) darowizn sponsorów na rzecz Przedszkola.
6) środków pozyskanych w ramach dofinansowania z UE
- Wysokość opłat w danym roku szkolnym, wnoszonych przez Rodziców jest ustalana przez Organ Prowadzący. Do prowadzenia placówki nie mają zastosowania przepisy o działalności gospodarczej.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 28
- Uchwalenie nowego Statutu lub zmiana niniejszego Statutu, jak też decyzja o likwidacji Przedszkola należą do kompetencji Organu Prowadzącego przedszkole.
- Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację i pieczęcie zgodnie z właściwymi przepisami.
- W sprawach nie unormowanych Statutem mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa i regulaminy.
- Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej: dzieci, rodziców, nauczycieli i pracowników obsługi.
- Dla zapewnienia wszystkim zainteresowanym dostępu do statutu zostaje on:
a) zamieszczony na stronie internetowej przedszkola,
b) udostępniany na prośbę zainteresowanych przez dyrektora.
- O zmianach w treści statutu Organ Prowadzący jest zobowiązany powiadomić Urząd Miasta i Gminy Uzdrowiskowej w Muszynie.
- Statut został zatwierdzony przez Organ Prowadzący i wchodzi w życie od dnia 30 sierpnia 2018 r.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Statutu traci moc Statut uchwalony 10 lipca 2017r.